BESTILLING OG BETALING

Bestilling

Det er nemt og hurtigt at handle hos senseparfume.dk. Når du har fundet en vare du gerne vil købe, klikker du på “køb” og din vare lægges automatisk i kurven. Du kan sagtens tilføje flere varer på samme vis. Når du har handlet hvad du skal bruge, klikker du på “vis kurv” i toppen, hvor du kan se en oversigt over dine varer. Tryk her efter på “gå til betaling” og indtast dine kundeoplysninger

Umiddelbart herefter vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Vi anbefaler, at du gemmer denne ordrebekræftelse da den også udgør din faktura, sker der ændringer i din ordre, vil du modtage en ny. Modtager du INGEN mail, så er det en god ide lige at kigge i din indbakke for Spam/Uønsket post. Når du bestiller varer hos senseparfume.dk skal du være opmærksom på at det automatiske ordresystem sender dig en e-mail, der indeholder aftalen mellem senseparfume.dk og dig. Endvidere genereres en tilsvarende aftale ved endt bestilling, som du opfordres til at printe ud. Du kan efter købet logge ind i på din konto øverst på i shoppen. Her kan du se dine tidligere gennemførte ordre. Den endelige pris aftale fremsendes med varerne som en faktura på købet.

Sikkerhed

Når du betaler med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.200 , når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun NETS og Teller, der kan læse dem. Hverken sensepafume.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

 

LEVERING

Leveringstid

Så snart du har gennemført din ordre hos senseparfume.dk, bliver den gennemført i vores systemer. Vi afsender lagervarerne indenfor 1-3 arbejdsdage, hvis ikke andet er angivet. Vi bestræber os selvfølgelig altid på at få bestillingen afsendt hurtigst muligt. Du vil blive kontaktet pr. e-mail, hvis leveringstiden ændres. Der tages forbehold for udsolgte varer og teknisk fejl ved ordre eller transportforsinkelser.  

Leveringsomkostninger

Ved køb over kr. 500,- opnår du gratis fragt. Dette kan dog ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud og gælder kun til forsendelser i Danmark. Alle ordrer hvorpå der er opnået gratis fragt, sendes som forsikret pakke med GLS til din valgte pakkeshop. Benytter du muligheden for returnering eller nægter modtagelse, på ordrer hvor der er opnået gratis fragt, fratrækkes fragt og håndtering kr. 78,- som er det, det reelt koster os at sende din pakke, når vi refunderer dit køb.

DAO 365

Du kan også vælge levering med DAO365 til din privatadresse eller pakkeshop. Det koster kr. 29 på ordrer fra 0 til kr. 999,- DAO365 bringer ud alle ugens dage. Bestiller du en lagervarer inden kl. 14. på en hverdag, vil din ordre typisk være leveret næste morgen – også i weekender og på helligdage. På ordrer over kr. 999 kan du af forsikringsmæssige årsager ikke vælge DAO privatlevering, men i stedet vælge DAO pakkeshop eller levering med GLS til pakkeshop, privat eller erhverv. Valgmuligheder vil fremgå når du går til kassen. Alle pakker der sendes med DAO365 er med track and trace nummer, der tilsendes dig på mail, så snart vi har afsendt din ordre.

Obs:

DAO365 pakker må max veje 3 kg og måle 33x23x8. Skulle det ske at din ordre ikke matcher disse mål, vil den istedet blive afsendt til din nærmeste pakkeshop.

 

GENERELT

Priser

Alle priser hos senseparfume.dk er angivet i danske kroner inklusive moms og danske afgifter, told m.v. Bestiller du fra et andet EU-land betales dansk moms og ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.

Ansvar

For at handle hos senseparfume.dk skal du være fyldt 18 år og være indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel hos senseparfume.dk. Senseparfume.dk er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser hos postvæsenet, følgevirkninger ved brugen af varer og tjenester på vores website og er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU.

Brugen af vejl. udsalgspris

Hos senseparfume.dk bruges vejl. udsalgspris som indikation for hvad varen koster i detailforretninger. Vi tager forbehold for eventuelle fejl og gør opmærksom på at senseparfume.dk’s priser er dagspriser

Brug af Rabatkoder

Rabatter og rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatter, tilbud, tilbuds kategorier eller Gratis Fragt. Rabatkoder skal indtastes i “Rabatkodefeltet” der fremkommer når du går til kassen.

Forbehold Vi gør opmærksom på, at det kan være vanskeligt at gengive farver korrekt på billeder, samt at priserne kan skifte uden varsel.

 

FORTRYDELSESRET OG REKLAMATION

Retten til at fortryde dit køb

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på senseparfume.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal ved at sende mail hvor du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Uafhentede ordrer vil blive pålagt et ekspeditionsgebyr der dækker vores administrative udgifter, på kr. 78,-

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Sense Parfume har 3 fysiske butikker hvor du også har mulighed for at bytte dine vare. Varen skal være i original emballage og du skal medbringe fakturaen.

Hvad sker der, hvis min pakke bliver væk hos GLS?

Det sker heldigvis meget sjældent at en pakke bliver væk hos GLS. Når det sker, efterlyser vi din pakke hos GLS, ligeså snart vi bliver opmærksomme på problemet. GLS starter en intern efterlysning, og giver os besked lige så snart pakken er lokaliseret – eller hvis den i værste tilfælde er umulig at lokalisere. Proceduren hos senseparfume.dk i tilfælde med forsvundne pakker er:

1) Vi efterlyser straks pakken hos GLS, når vi bliver klar over problemet

2) Lokaliseres pakken hos GLS, sendes den automatisk videre til modtager med det samme

3) Lokaliseres pakken ikke hos GLS, erstattes den i stedet for – senseparfume.dk sender enten nye varer eller krediterer beløbet, der svarer til pakkens indhold.

Bemærk venligst, at senseparfume.dk IKKE erstatter eller krediterer varer, før vi har fået en tilbagemelding fra GLS:

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vare sendes retur til: Sense Parfume, Nørrebrogade 26, 2200 København N

Mrk. Retur

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Vi opfordrer til at du bruger Post Nord eller GLS med tracking nummer ved returnering. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker der skal afhentes andet steds.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb på senseparfume.dk Der gives efter købelovens §83 en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Du har som kunde ret til at få tilsendt en ny vare, som erstatning for den, der reklameres over. Dette forudsætter dog, at reklamationen er berettiget.Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Afbestilling/Annullering af ordre

Ønsker du at annullere din ordre inden du har modtaget den, skal du kontakte info@senseoutlet.dk Husk afbestilling af ordrer med 5-9 dages levering, skal ske senest 48 timer efter ordreafgivelse. Er din ordre allerede afsendt vil den bliver behandlet efter betingelserne for “returnering”. For alle ovenstående punkter er gældende, at udgifter til fragt/porto ikke refunderes.

Uafhentede Pakker Uafhentede ordrer vil blive pålagt et ekspeditionsgebyr der dækker vores administrative udgifter, på kr. 78.

 

PERSONDATAPOLITIK

Personlige oplysninger

De personlige oplysninger du indtaster, når du handler hos senseparfume.dk bruges udelukkende til at kunne gennemføre din ordre samt hvis du har accepteret at modtage diverse tilbud fra os – eksempelvis vores nyhedsmail. Alle informationer om kunder bliver brugt og opbevaret efter de relevante bestemmelser inden for lovgivningen om databeskyttelse. Som registreret hos senseparfume.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til senseparfume.dk via e-mail: info@senseoutlet.dk. Kreditkortoplysninger formidles til NETS og Teller på en sikker og krypteret SSL forbindelse. Personoplysninger såsom navn, adresse mv. transmitteres til senseparfume.dk i ikke-krypteret form. Personoplysninger gemmes i en database på en sikker server hvortil der ikke er direkte adgang fra Internettet. Vi videregiver naturligvis ikke dine personoplysninger til tredjemand. Det omhandler postadresse og e-mail adresse. Dette gælder dog ikke vores servicepartnere der har brug for den data for at håndtere ordren (f.eks. transportselskabet og kreditkortselskaber). De personlige oplysninger opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Senseparfume.dk er dataansvarlig og opbevarer ikke personoplysninger krypteret. For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn Adresse – Telefonnummer – E-mail-adresse

 

MARKEDSFØRING

Nyhedsbrev Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev via e-mail. Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud, rabatter m.m. Nyhedsbrevet modtager du kun, når du selv aktivt har accepteret modtagelse heraf. Hvis ikke du længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du altid afmelde dig via linket nederst i nyhedsbrevet.

 

Persondatapolitik

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger? (persondatapolitik)

Nyhedsbreve

Når du signer dig op til vores nyhedsbreve, samtykker du samtidig i, at vi løbende må sende nyhedsbreve til dig med information om nyheder og tilbud. Denne service kan du selv til enhver tid og uden omkostninger afmelde igen.

Bestillinger:

For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger fra dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Varer du har købt

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere din bestilling til dig. Personoplysningerne registreres hos senseparfume.dk og opbevares i fem år, jf. regnskabsloven, hvorefter oplysningerne slettes. Direktøren for senseparfume.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Har du oprettet et login til senseparfume.dk, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os om det. Disse oplysninger er også altid tilgængelig for dig som oprettet bruger, og kan downloades når du logger ind på din brugerkonto.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i – og mulighed for at gøre en indsigelse i vores registrering af data om dig. Har du spørgsmål til denne mulighed, så bedes du venligst kontakte via følgende e-mail info@senseoutlet.dk

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@senseoutlet.dk.